آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (2024)

در این مطلب پلازا می‌توانید با مطالعه آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام، به‌صورت گام به گام با مراحل اصلی انجام این کار آشنا شوید. در ادامه علاوه بر نحوه انجام این کار به نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید نیز خواهیم پرداخت.

کانال‌ها یکی از ویژگی‌های کلیدی پیام‌رسان تلگرام هستند که سبب شدند این برنامه به محبوبیت قابل توجهی میان کاربران دست پیدا کند. ویژگی که پس از معرفی در تلگرام در سایر برنامه‌های رقیب از جمله واتساپ نیز بالاخره سر و کله‌اش پیدا شد. تلگرام اما این قابلیت را به کامل‌ترین شکل ممکن و با امکانات و ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌کند؛ به همین خاطر ما هم در این مطلب قصد داریم مراحل ساخت کانال در تلگرام و مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید را برایتان شرح دهیم.

فهرست مطالب

1. ساخت کانال در تلگرام در آیفون

ساخت کانال در تلگرام در اندروید

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام

در ادامه نحوه انجام این کار را در نسخه‌های اندروید و iOS آموزش خواهیم داد. البته حتما حواستان به محدودیت ساخت کانال در تلگرام باشد. در حال حاضر شما به ازای هر اکانت می‌توانید 10 کانال عمومی بسازید.

1. ساخت کانال در تلگرام در آیفون

برای ساخت کانال در تلگرام اصلی نسخه آیفون باید ابتدا وارد برنامه شده و روی آیکون ارسال پیام در بالای سمت راست صفحه بزنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (1)

از بالای صفحه گزینه New Channel را انتخاب کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (2)

در صفحه بعدی روی گزینه Create Channel بزنید تا به صفحه ایجاد کانال برسید. در این صفحه ابتدا باید در کادر ابتدای صفحه نام کانال خود را مشخص کنید.

همچنین بخوانید :

نصب دو تلگرام در یک گوشی با روشی ساده و کاربردی

همچنین با کلیک روی آیکون دوربین می‌توانید یک تصویر برای کانال انتخاب کنید و از قسمت Description نیز می‌توانید توضیحاتی در مورد کانال بنویسید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (3)

سپس روی Next بزنید. در اینجا به تنظیمات ساخت کانال دسترسی دارید. برای ایجاد کانال خصوصی در تلگرام باید از بالای صفحه گزینه Private را انتخاب کنید. همچنین در کادر دوم می‌توانید یک لینک برای کانال ایجاد کنید؛ در صورتی که Private را انتخاب کنید، لینک دعوت به کانال در دسترس شما قرار می‌گیرد و اگر Public را انتخاب کنید می‌توانید یک لینک عمومی مانند تصویر زیر برای کانال ایجاد کنید. علاوه بر این در صورتی که گزینه Restrict Saving Content را فعال کنید، مشترکین کانال نمی‌توانند محتوای کانال شما را دانلود کنند.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (4)

با کلیک روی Next مخاطبین شما برایتان بارگذاری می‌شوند. می‌توانید با انتخاب هرکدام از آن‌ها به صورت خودکار آن‌ها را به کانال اضافه کنید. در انتها کافی است دوباره روی Next بزنید تا کانال شما ایجاد شود.

همچنین بخوانید :

آموزش نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی و جدید بدون پاک شدن اطلاعات

ساخت کانال در تلگرام در اندروید

آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای در اندروید نیز مشابه iOS است. کافی است ابتدا روی دکمه ایجاد پیام کلیک کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (5)

در صفحه بعدی روی گزینه New Channel کلیک کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (6)

صفحه زیر برایتان به‌نمایش درخواهد آمد. در اینجا می‌توانید نام و توضیحات کانال را بنویسید و یک تصویر برای آن انتخاب کنید. در نهایت روی تیک بالای صفحه بزنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (7)

در صفحه بعدی به تنظیمات کانال دسترسی پیدا خواهید کرد. با انتخاب Public Channel می‌توانید یک کانال عمومی با لینک عمومی ایجاد کنید. اما با گزینه Private Channel یک کانال خصوصی با لینک دعوت ایجاد خواهید کرد.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (8)

روی تیک بالای صفحه بزنید و بعد مخاطبینی که می‌خواهید به کانال اضافه شوند را انتخاب کنید. در نهایت روی آیکون پیکان بزنید تا کانال شما ایجاد شود.

همچنین بخوانید :

داشتن همزمان چند اکانت تلگرام؛ آموزش ساخت همزمان چند حساب کاربری

معرفی ربات های تلگرام دانلود از گوگل پلی

سوالات متداول

1. چگونه کانال تلگرام را خصوصی کنیم؟

همانطور که در این مطلب ساخت کانال در تلگرام هم گفتیم نحوه ساخت‌ کانال خصوصی در تلگرام، خیلی کار سختی نیست. شما می‌توانید بین مراحل ایجاد کانال در تلگرام، گزینه کانال خصوصی را انتخاب کنید. برای اینکار می‌توانید روی نام کانال کلیک کنید، برای شما گزینه‌های موردنظر نمایان می‌شود.

2. چرا گزینه New channel در تلگرام حذف شده؟

اپلیکیشن تلگرام مثل باقی برنامه‌ها همواره درحال به‌روزرسانی است و آپدیت‌های جدید آن بطور منظم منتشر می‌شود. شما برای رفع مشکل ساخت کانال در تلگرام، می‌بایست این برنامه را آپدیت کنید تا در نسخه جدید این مشکل رفع شود. بعد از به‌روزرسانی گزینه New channel مجدد برای شما ظاهر می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب آموزش ساخت کانال عمومی تلگرام را همراه با نحوه ایجاد کانال خصوصی در این پیام‌رسان مطالعه کردید. همانطور که خواندید این کار فرایند بسیار ساده‌ای دارد و شما ظرف چند ثانیه می‌توانید یک کانال در تلگرام ایجاد کنید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (9)

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}

تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر

{{farsiNumber(n)}}

برچسب ها:

  • how to
  • telegram
آموزش تصویری ساخت کانال در تلگرام اندروید و آیفون (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Prof. Nancy Dach

Last Updated:

Views: 5644

Rating: 4.7 / 5 (57 voted)

Reviews: 88% of readers found this page helpful

Author information

Name: Prof. Nancy Dach

Birthday: 1993-08-23

Address: 569 Waelchi Ports, South Blainebury, LA 11589

Phone: +9958996486049

Job: Sales Manager

Hobby: Web surfing, Scuba diving, Mountaineering, Writing, Sailing, Dance, Blacksmithing

Introduction: My name is Prof. Nancy Dach, I am a lively, joyous, courageous, lovely, tender, charming, open person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.